#StayHappening
Sat Nov 07 2026 at 12:30 pm to 02:00 pm UTC+01:00

FINESTRES - Marta Pons, amb Agnès Marquès

  • Llibreria Finestres d'Art i Còmic · Barcelona
  • From EUR 0.00
Llibreria Finestres Publisher / Host Llibreria Finestres
Share
FINESTRES - Marta Pons, amb Agn\u00e8s Marqu\u00e8s
Advertisement
La periodista Marta Pons parla sobre els quinze contes de 'Nosaltres, el planeta (Editorial Finestres)' i les seves il·lustracions.
About this Event

Els quinze contes de Nosaltres, el planeta (Fundació Finestres), escrits per la periodista Marta Pons, estan il·lustrats per un equip d’il·lustradores del qual formen part Sonia Pulido, Ana Galvañ, María Medem, Dani Torrent o David de las Heras, entre d’altres. 

***

Nosaltres, el planeta és un llibre que recull quinze contes ambientats en diferents països del món, pensats per explicar la gran riquesa del nostre planeta en l’àmbit de la natura, la cultura, la societat i els usos i costums. Aquests contes volen mostrar la bellesa i la biodiversitat del planeta, la riquesa dels seus paisatges i cultures, així com diferents tipus de famílies actuals i diverses.

Cadascun dels quinze contes va lligat a la idiosincràsia del país o regió que li serveix d’escenari i a una qüestió mediambiental específica relacionada amb el territori, alhora que transmet un missatge ecològic en positiu, perquè actuar amb proactivitat, coratge i implicant la comunitat sempre és el més revolucionari.

Nosaltres, el planeta està protagonitzat per quinze nenes de diferents països i regions del món que despleguen un lideratge en femení, conscient, intuïtiu, col·laborador, creatiu. Són nenes diverses, de diferents edats i cultures, amb un denominador comú: l’amor pel planeta.

Tenim l’Odina, una nena cherokee d’Oklahoma amb una gran connexió amb la terra, que ha après a ser pacient com les estacions, valenta com els bisons i ferma com les sequoies. Dibuixada per la Sonia Pulido, l’Odina convoca una marxa jove per reclamar justícia climàtica. També hi ha la Gjerta, dibuixada per l’Ana Galvañ, que viu a Copenhaguen i que ha après dels seus avis activistes que el lideratge col·lectiu comença per una mateixa i que, com canta la Patti Smith, La gent té el poder; i la Warsha, de Bangalore, a qui ha donat vida la María Medem, que viu en una casa on sempre fa olor de curri i que, quan sigui gran, vol ser dissenyadora de moda ètica, però mentrestant engresca tota la seva família i tot el seu barri per evitar el malbaratament de roba.

Nosaltres, el planeta és un llibre il·lustrat impulsat per la Fundació Finestres. La periodista Marta Pons ens els presentarà en un acte conduït per Agnès Marquès.

***

Agnès Marquès (Barcelona, 1979) és periodista. Té una llarga trajectòria en ràdio i televisió, on ha dirigit i presentat programes com el Telenotícies cap de setmana, La gent normal i Planta baixa a 3Cat, així com els magazins informatius No ho sé de RAC1 i Catalunya nit de Catalunya Ràdio. El 2018 va publicar Els guapos són els raros, un llibre il·lustrat que recull els testimonis del programa televisiu La gent normal. La segona vida de Ginebra Vern és la seva segona novel·la, després de Ningú sap que soc aquí (2022).

Assignació de seient per ordre d'arribada. Número de butaques limitat. Si en arribar no queden seients lliures, la seva reserva passa a ser dempeus.

Advertisement

Event venue & nearby stays

Llibreria Finestres d'Art i Còmic, Diputació 250, Barcelona, Spain

Tickets EUR 0.00
Concerts, fests, parties, meetups — all the happenings, one place.

Ask AI if this event suits you

Keep the plans coming

More events in Barcelona

Barcelona is happening.

See everything else that’s on — concerts, markets, comedy and more.