FINESTRES - Celebrem: Col·lecció MLSD, amb Joan Vellvé , Curro Claret i més

Thu Jun 25 2026 at 07:00 pm to 08:30 pm UTC+02:00

Llibreria Finestres d'Art i Còmic | Barcelona

Llibreria Finestres
Publisher/HostLlibreria Finestres
FINESTRES - Celebrem: Col\u00b7lecci\u00f3 MLSD, amb Joan Vellv\u00e9 , Curro Claret i m\u00e9s
Advertisement
Després de Contextual i Participatiu, la Col·lecció MLSD es completa amb 'Cercano' (Bartlebooth).
About this Event

Després de Contextual i Participatiu, la Col·lecció MLSD es completa amb Cercano (Bartlebooth). Us convidem a la Llibreria Finestres per celebrar aquest projecte de Lucas Muñoz Muñoz en col·laboració amb Joan Vellvé Rafecas, i amb disseny editorial de Tauras Stalnionis.

***

Cercano ens asseu a la taula amb els dissenyadors Curro Claret, Guillem Ferran, Joan Vellvé Rafecas i Lucas Muñoz Muñoz, per parlar de què significa la proximitat en el disseny contemporani i com es vinculen els professionals d’aquesta disciplina amb els contextos de disseny. Assistim a una conversa distesa en què despleguen les seves idees, coneixement i experiència sobre el lloc del disseny avui, la seva relació necessària amb l’entorn, com les escoles de disseny influeixen en la formació dels professionals i el significat de la proximitat en els productes que dissenyem.

Des de MLSD (Micro Llibres Sobre Disseny) es promouen converses relaxades entre col·legues de professió, entesa aquesta des d’una perspectiva ampliada. A través de converses de sobretaula, es busquen reflexions independents de lligams acadèmics i de regles disciplinàries. MLSD activa un diàleg que respon a les inquietuds sobre el disseny en les seves diferents expressions materials.

Micro Llibres Sobre Disseny és una col·lecció de llibres sobre el disseny i des del disseny. Un projecte editorial de Lucas Muñoz Muñoz en col·laboració amb Joan Vellvé, creat per donar veu i oïda en castellà a les converses que s’obren en el disseny actual. La col·lecció compta amb un vocabulari (tipogràfic) propi, marques textuals creades a través d’una sèrie de símbols i recursos de maquetació.

***

Joan Vellvé (Barcelona, 1987) és un practitioner creatiu. Es va formar a Elisava (BCN), on va cursar enginyeria tècnica entre 2005 i 2008 i posteriorment disseny de producte entre 2008 i 2010, i va ampliar estudis a la Design Academy Eindhoven (Països Baixos), on va fer el màster en Social Design entre 2012 i 2014. També té un màster en Procés Creatiu (2018-2019). Actualment treballa entre Barcelona, Pamplona i Madrid i desenvolupa un doctorat en creativitat aplicada a la Universitat de Navarra.

Curro Claret (Barcelona, 1968) es va formar en disseny industrial a Elisava i a Central Saint Martins de Londres. Des de 1998 treballa com a dissenyador freelance en projectes molt diversos que van des d’objectes i instal·lacions fins a interiorisme i esdeveniments. Paral·lelament, ha estat professor de disseny industrial, principalment a Elisava, i ha participat en iniciatives com el FAD. La seva obra ha estat exposada i publicada en diversos contextos i ha rebut diferents premis i reconeixements.

Guillem Ferran (Tarragona, 1983) és professor de Disseny de Producte i vocal d’Educació a l’AdiFAD. Ferran combina la docència, la pràctica professional i la recerca. Dirigeix el Departament de Disseny de Producte a l’EsDAPC (Campus Llotja) i és consultor acreditat en innovació per la Generalitat i ACCIÓ. Format a Elisava i Blanquerna, va fundar el seu estudi després de treballar en diversos equips i de rebre el Premi Injuve. Ha impartit docència en diverses universitats i ha exposat internacionalment. La seva feina, centrada en el disseny, l’artesania i el desenvolupament local, es recull en publicacions, revistes i llibres com Bravos, The Essential Objects of Spanish Design o Industrial Design in Spain.

Assignació de seient per ordre d'arribada. Número de butaques limitat. Si en arribar no queden seients lliures, la seva reserva passa a ser dempeus.

Advertisement

Event Venue & Nearby Stays

Llibreria Finestres d'Art i Còmic, Diputació 250, Barcelona, Spain

Tickets

EUR 0.00

Icon
Concerts, fests, parties, meetups - all the happenings, one place.

Ask AI if this event suits you:

More Events in Barcelona

Pedro Sampaio Barcelona Tickets
Wed, 24 Jun Pedro Sampaio Barcelona Tickets

Razzmatazz 2

10th Edition of World Congress on Infectious Diseases
Thu, 25 Jun at 09:00 am 10th Edition of World Congress on Infectious Diseases

Hotel Alimara

ARLE\/IFTE Barcelona Conference
Thu, 25 Jun at 09:00 am ARLE/IFTE Barcelona Conference

Campus Universitat Autonòma de Barcelona

KCN Desayuno de Networking Barcelona Eixample - 25 de junio
Thu, 25 Jun at 09:15 am KCN Desayuno de Networking Barcelona Eixample - 25 de junio

Pl. d'Urquinaona, 6

INAUGURACI\u00d3N - Entre Dos Mares Festival de Poes\u00eda
Thu, 25 Jun at 05:30 pm INAUGURACIÓN - Entre Dos Mares Festival de Poesía

UPF Barcelona School of Management

IAAC Acceleration Program x Impact Hub - Demo Day
Fri, 26 Jun at 10:00 am IAAC Acceleration Program x Impact Hub - Demo Day

Antigua fabrica de muñecas de Lehmann

GBSB Global Graduation Ceremony 2026
Fri, 26 Jun at 06:30 pm GBSB Global Graduation Ceremony 2026

Barcelona Maritime Museum

Romain Garcia, PALLADIAN in Barcelona
Fri, 26 Jun at 08:00 pm Romain Garcia, PALLADIAN in Barcelona

La Nau

The Soulful Trio
Fri, 26 Jun at 08:00 pm The Soulful Trio

Aclam | Club

Barcelona is Happening!

Never miss your favorite happenings again!

Explore Barcelona Events