Generalforsamling 2021

Fri Nov 05 2021 at 02:00 pm to 04:00 pm

Nydalsveien 37, 0484 Oslo, Norge | Oslo

Generalforsamling 2021
Velkommen til generalforsamlingen for 2021!!
Generalforsamlingen vil foregå fredag 5. november kl 14.00-16.00. Dette vil skje på Bi på rom C1-030.
Generalforsamlingen sitt formål er å sikre en demokratisk forankring av viktige beslutninger som har innvirkning på linjeforeningens medlemmer. Alle har en stemme så møt opp for å bruke den?
Saker som vil bli tatt opp under generalforsamlingen:
- Budsjett for 2022
- Strategi og langtidsplaner for linjen
- Andre forslag
Forsalg som ønsket behandles under generalforsamlingen må sendes inn innen 28. oktober til [email protected]
Det vil også bli valgt er nytt linjestyre for 2022! Vi anbefaler alle som er engasjerte og villig til å ta i et tak å søke. Det vil styrke ethvert nettverk og CV. Det er også veldig sosialt og gøy?
Stillingene som er mulig å søke på:
Association Manager/leder:
Som leder er man ansvarlig for at F§J’s og styrets forpliktelser gjennomføres. Man har det overordnede ansvaret over de aktivitetene styret gjennomfører, både internt og eksternt mot BISO. Leder er ansvarlig for delegering og oppfølging av arbeidsoppgaver i styret, samt være møteleder på styrets møter. Man er pliktig til å møte på linjeledermøter i regi av BISO - dette gjennomføres på kveldstid og er ca. 1 gang pr. måned. Dette er styrets direktelinje inn i BISOs aktiviteter og man har da muligheten til å fronte hvor F§J står, og hva vi mener om ulike saker.
Som leder har man i samarbeid med økonomiansvarlig, ansvaret for linjens økonomiske midler. Dette innebærer at leder må godkjenne alle overføringer som går ut av linjens konto. I visse tilfeller er det også leders ansvar å sette ned foten, hvis enkelte aktiviteter blir kostbare utover de midlene F§J har til disposisjon. Som leder for F§J har man en gylden mulighet til å vise hva man klarer å få til, i tillegg er det lærerikt og vil gi gode erfaringer - der man primært får prøvd ut administrasjon i praksis, men også hvordan en selv fungerer som leder.
Financial manager/økonomiansvarlig:
Som økonomiansvarlig ved linjestyret har du ansvar for at linjens økonomi, og vil daglig stå for betaling og innlevering av billag til økonomigruppen. Ved aktiviteter som linjedager og diverse er det du sammen med leder som godkjenner betalinger og utgifter som følger av dette. (hvis leder av en eller annen grunn er borte), og du vil generelt være personen som må svare på den økonomiske situasjonen til linjen når arrangementer skal planlegges. Du vil få kontakt med økonomiansvarlig i BISO ved søknader om ekstra støtte og generelle henvendelser. Økonomiansvarlig må være strukturert, ryddig og ansvarsbevisst, da det er viktig at regningene betales og bilagene sendes inn. Ikke minst er vervet glimrende å ha på CV-en for de som ønsker å jobbe innen økonomi eller regnskap etter endt studie.
Academic Relations Manager/fagansvarlig:
Som fagansvarlig er din fremste oppgave å se til at det faglige utbytte står til forventningene. Din rolle vil i hovedsak være å utarbeide forslag til hva som skal skje på linjen fagmessig. Du vil ha i oppgave å ta kontakt med eksterne foredragsholdere, komme med forslag til faglig opplegg på linjetur mv. Du vil dermed ha stor mulighet til å påvirke det faglige innholdet i de aktiviteter som tilbys studentene på linjen.
Du vil ha stor innflytelse ovenfor BISO og administrasjonen når det kommer til utforming av kurs, eksamensgjennomføring, sensur og andre forhold som berører studentenes studiehverdag. Som fagansvarlig vil du en gang i mnd. ha møte med de andre fagansvarlige for de andre linjene, samt fagansvarlig i BISO. På disse møtene vil du kunne være med på større avgjørelser som tas i.fht. til alt fra kantinen til eksamenskontoret. Et eksempel på avgjørelse tatt etter initiativ fra Bachelorkammeret er at stillesalen kun er åpen for BI-studenter i eksamensperioden. Du vil altså være et bindeledd mellom klassekontaktene og administrasjonen, samt et ledd mellom studentene og BISO. Som fagansvarlig vil man også ha et nært samarbeid med klassekontaktene på linjen.
Business Manager/markedsansvarlig:
Vervet går ut på å være et bindeledd mellom Linjeforeningen Forretningsjus og økonomi sine studenter og næringslivet i forbindelse med sponsoravtaler/samarbeidsavtaler, bedriftspresentasjoner og profilering. På veien mot å skape et samarbeid er ditt ansvar derfor å komme i kontakt med bedrifter, innenfor markedsavdelingen til BISO sine retningslinjer for markedsaktivitet. Det skal utarbeides en markedsplan for hvordan en skal gå frem. Dette handler hovedsakelig å få forretningsjus ”på kartet” i forhold til næringslivet.
En markedsansvarlig er derfor ansvarlig for markedsaktivitet, og bistår ellers styret med det som måtte komme opp – blant annet planlegging rundt Fadderullan og linjetur.
PR and Communications Manager/informasjonsansvarlig:
Som informasjonsansvarlig har man ansvar for å videreformidle all informasjon fra styret til studentene på linjen, via sosiale medier som Snapchat, Instagram og Facebook. Informasjonen kan også komme fra andre studentverv eller fra skolen. Som informasjonsansvarlig fungerer man også som kontaktperson for styret ved forskjellige henvendelser. Det holdes også informasjonsmøter arrangert av BISO, der alle informasjonsansvarlige møtes for å gjennomgå retningslinjer gitt av BISO. Dette er også meget sosialt, der man blir kjent med andre studenter på tvers av linjeforeningene. Vervet er både lærerikt og sosialt, man blir kjent med nye mennesker, både fra vår linje og andre styrer på skolen.
Event coordinator/prosjektansvarlig:
De overordnede oppgavene og målene til prosjektansvarlig er å skape trivsel og samhold blant studentene på linjen. Den årlige linjeturen, som vanligvis går til en av Europas storbyer, er et annet større arrangement du vil ha ansvar for å planlegge (med hjelp av resten av linjestyret) og gjennomføre slik at studenter får mulighet til å bli bedre kjent, også på tvers av trinnene. Ellers består vervet av å legge opp til et studentliv utenfor forelesningssalene. Man har har mulighet til å påvirke det sosiale miljøet på linjen, og det er en god mulighet til å bli kjent med mange nye mennesker. Søkere til vervet bør være utadvent, omgjengelig og inkluderende. Forretningsjus og Økonomi er en voksende linje på BI! Det gir en større utfordring for fremtidige prosjektansvarlige for å opprettholde det gode samholdet og miljøet som linjen er kjent for. Videre er man også leder for SEFF - Sosiale Eventer For Forretningsjus, som er F§J sin sosialkomitté. Prosjektansvarlig skal påse at SEFF jobber kontinuerlig mot å skape trivsel og engasjement på linjen.
‼️Prosessen for å søke til linjestyret:
Innstilling: En person som er innstilt vil være en som har søkt til styret, vært på intervju og godkjent av linjestyret. Deretter vil linjestyret anbefale generalforsamlingen å stemme på denne personen. Innstillingen til personen vil bli lest opp høyt foran GF.
Benking: Du trenger ikke søke, men melder i fra på generalforsamlingen at du ønsker å benke en av stillingene. Dersom du har søkt på stillingen og ikke blitt innstilt kan du også benke. Alle som benker må bli godkjent av generalforsamlingen, dette skjer ved alminnelig flertall.
Både de som er innstilt og benker må holde en appell på 2 minutter og deretter svare på relevante spørsmål fra salen.
Alle søknader til linjestyret sendes til [email protected] innen 28. oktober.
Vi gleder oss til å se dere der!?

Event Venue & Nearby Stays

Nydalsveien 37, 0484 Oslo, Norge, Oslo, Norway